A gonosz eszközei: darwinista felforgatók az élet és a test tisztelete ellen
2024. december 19. 09:55
Így kontextus nélkül leírva a darwinizmus, liberalizmus, BLM, feminizmus, eugenika, LMBTQ és transzhumanizmus mintha semmiben sem kapcsolódna egymáshoz, pedig ezúttal is összenő, ami összetartozik.
2024. december 19. 09:55
13 p
8
2
107
Mentés
Nyitókép: The Print Collector/Getty Images, a gonosz eszközei: darwinizmus, liberalizmus, BLM, LMBTQ a könyvekben
A Patmos Records kiadásában megjelent Action Bible igazi hiánypótló képregény, de ha már a kiadó virtuális polcait böngésztem, néhány érdekesebb könyvet is kinéztem magamnak. Megérzéseim pedig 2:1 arányban be is váltak, elvégre David Horowitz: Sötét program és Nancy R. Pearcey: Ember a testben kötete kimondottan izgalmas és egyszerre ijesztő képet fest a világunkban zajló fordulatokról, ezzel szemben a Jerikó utolsó napjai, Pálfy Gyula szatirikus műve számomra kicsit fárasztóvá vált. Emiatt előbbi kettőre szorítkozom, pláne, hogy ezekben is összenő, ami összetartozik.
A cél pedig a teljes vallástalanság és a lelki nihil.
Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy a jeges leheletű, repülni képes Superman, vagy éppen a világot a sarkából kifordító Skarlát Boszorkány a legnagyobb csodatevő. De valóban így van?
Sötét program
David Horowitz egészen összeszedett, világos okfejtéssel bontogatja ki, hogy egy hangos és erőszakos kisebbség miként fordította ki a világot önmagából, ehhez pedig a valóban toleráns keresztény társadalom hogyan asszisztált nyilvánvaló és veleszületett békességgel. Láthatjuk az összefüggéseket a logikusan felvezetett fejezetekben leírt események között, és bizony valódi kapcsolódás fedezhető fel a francia forradalom tüzében és vérontásában született baloldal, a Marxizmus, az Új Ateizmus mozgalom,
valamint az olyan esetek között, amik olykor pillangószárny-csapásnak tűntek, de hatásuk beláthatatlanná vált az aktuális jelen és az utókor számára.
Kezdve a feminista mozgalmak szélsőségesebb felszólalóival, ahogy a lázadó nő „nincsenek istenek, nincsenek urak” kiáltványától rövid úton jutottunk el addig, hogy Margaret Sanger az 1900-as évek elején már a világot formáló nőkről írt könyvében, miközben arról álmodozott, hogy „maguk szabályozzák a születések számát”, a férfi véleményének és a tényleges alany teljes figyelmen kívül hagyásával, ami később a gyilkosság legalizálásában csúcsosodott ki. Az Új Ateizmus hívői és támogatói azonban az évtizedek alatt mindenhova beették magukat a polgárjogi aktivisták oldalán, a precedens ügyek főszereplőiként, aminek hála
a hatvanas évekre az amerikai igazságszolgáltatás eljutott addig, hogy egyik napról a másikra nemcsak az iskolai imádkozást, a 170 éve zajló hagyományt tiltsák be, de azt is, hogy állami iskolákban a Bibliából olvassanak fel.
Az világ egyik legfontosabb és legmeghatározóbb vallása, mely a korábbi hibákat jóvá téve valóban sokat tett az elfogadásért, teret engedve a polgárjogi mozgalmaknak, morális irányt mutatva a társadalomnak, lényegében a vallásszabadság zászlaja alatt vált az Egyesült Államok egyik legüldözöttebb ellenségévé, amelyen a „független” és „haladó” média rendszeresen gúnyolódhat. Számos példát is kapunk arra, hogy kisgyerekek milyen megaláztatásnak váltak részeseivé, csak mert a családi ünnepről, Jézusról vagy Istenről írtak vagy beszéltek. Közben meg az amerikai kongresszus látogatóközpontjában szinte mindent eltöröltek a kiállítást szervezők, ami a vallással kapcsolatos. „In God We Trust” – így múlik el a világ dicsősége.
Isten igéjét nemcsak a Biblia hirdeti, de minden ihletett mű, így például akár egy festmény, egy regény. Vagy éppen egy sorozat, amely Jézus élete alapján még rekordot is állított.
Ember a testben
Amire azonban Horowitz az abortuszok megjelenése terén csak utalgat könyvében, arra Nancy R. Pearcey konkrétabban tér ki, méghozzá rengeteg modern példával, közben azt is bemutatva, hogyan jutottunk el idáig. Az írónő adatai szerint a keresztényeket is érinti a rengeteg változás, legyen szó a pornó-nézési szokásokról, a válásról vagy épp a homoszexualitásról. A kialakuló válság forrását két komolyabb problémára vezeti vissza: a teológia és erkölcs elválasztására a tudománytól, miközben előbbit személyessé, míg utóbbit objektívvé tették, valamint ezzel együtt
a test elválasztását a lélektől, és akár a személytől, ami nemcsak a mai fiatalok szexuális és érzelmi kapcsolatait határozza meg, de milliók életét vagy halálát is.
Elvégre míg Philip K. DickAz előszemélyek (The pre-persons) történetében fiktív módon foglalkozott azzal, hogy mi lenne, ha a születésszabályozásban a gyermek nem lenne személy, ezért büntethetetlenül vehetik el az életét – a legfontosabb kérdés pedig végül az, hogy ehhez mi a kitolható maximális korhatár. A válasz a 14 éves kor, amin az olvasó ugyan megrökönyödik, de mivel már az 1973-as Roe kontra Wade ügyben is kimondta a Legfelsőbb Bíróság, hogy a születendő gyermek nem személy, csak a jövőn és az istentelen, egységes morálist útmutatást nélkülöző civilizáción múlik az eset szélsőségesebbé válása.
Mint ahogy a szerző írja, ha a testnek nincs isteni célja, nincs igazi szerepe, csak egy molekula- és atom-halmaz, akkor onnantól kedvünk szerint alakíthatjuk, azt teszünk vele, amit akarunk. És bizony vallás és erkölcs nélkül pontosan itt tartunk, akár a darwinisták transzhumanizmusra törekvését, akár a szerepében ugyanezen szélsőséges csoporthoz köthető gender-propagandát nézzük. Vagy éppen azokat az akár ifjúsági és országosan olvasható lapokban is elterjesztett ideológiákat, amik miatt a fiatalok jelentős hányada a lelkiséget teljesen elválasztja a testiségtől, a szexualitást ezzel kizárólag fizikai szükségletté degradálva, ami mellett szinte teljesen el is zárkóznak bármiféle kapcsolattól. Itt egy pillanatra érdemes azon is elgondolkodni, honnan ismerős a nemtelenség és az érzelmeket, sőt vonzódást nélkülöző szexualitás gondolata? Az 1984 kinek mond valamit?
Mert ez az egész az abortusszal és az eutanáziával is összefügg. Hiszen ha lélek nélkül a test nem számít, csak egy biológiai robot áll mögötte, akkor lényegében bármit megtehetünk vele, az élvezetre pedig erkölcs vagy személyesség nélküli üzemanyagként tekinthetünk.
Olvasni jó, sőt érdemes is, izgalmas regényekből pedig akad bőven. Ezúttal három teljesen eltérő könyv került a kosárba, egyetlen közös vonással: izgalomból egyikben sincs hiány.
Persze az írónő hoz ellenpéldákat és némi reményt is. Egyfelől rávilágít számos ellentmondásra, hogy például, ha csak biológiai test létezik, lélek nem, akkor mit számít, ha valaki férfi testben (prioritás!) nőnek érzi magát? Más esetben pedig megtért keresztényről ír, aki először Istent találta meg, majd ezzel együtt a hagyományos szexualitást és férfi-nő kapcsolatot elfogadva boldog családi kapcsolatot létesített. Isteni csoda? Akárhogy nézzük, semmiképpen sem vonatkoztathatunk el a hit erejétől, ami így vagy úgy, de megváltoztatta valaki életét.
Két kutatás konklúziója, avagy a gonosz eszközei: darwinizmus, liberalizmus, BLM, LMBTQ a könyvekben
Bár két különböző oldalról, de hasonló témákat boncolgat a két kötet, ezek a témák pedig több ponton összeérnek, ahogy szereplőik, a világot formáló erők is. Azt viszont a haladó szellemiségű ideológiák rabságában sem árt elfeledni, hogy a demokrácia és az elfogadás valójában a kereszténység egyik legnagyobb társadalmi eredménye. Egy iszlám vagy ateista civilizációban sem a törvényhozás, sem a női egyenjogúság, sem a vallásszabadság nem valósulhatott volna meg a jelenlegi formájában, hiszen ehhez szükséges nem kevés kompromisszum és párbeszéd.
GALÉRIA: Patmos könyvek
Sötét program, Ember a testben és Jerikó
Azt pedig jól tudjuk, hogy az ateista és nihilista, kizárólag az anyagi létezést elismerő tömegnek csak egy szikrára van szüksége, hogy felhördülve, morális útmutatás nélkül újabb komoly fordulópont elé vezesse társadalmunkat. Mára pedig oda jutottunk, hogy már csak a szélsőségek vannak hátra. Így a két, jól megírt és érdekfeszítő könyvben felvázolt folyamatok sebességét tekintve csak arra gondolhatunk: Isten óvjon bennünket!
A világ nem az, aminek gondolod: van a valóságnak egy dimenziója, amit a modernitás tagad, mégis ott van – vallja Rod Dreher. Az amerikai konzervatív véleményvezérrel politikáról, kereszténységről és a korszellemről beszélgettünk.
Májusban megismétlik a romániai elnökválasztást; Tamás Sándor a magyarellenes szélsőjobboldal megerősödésétől tart. Interjú a román mélyállamról, külső hatalmak befolyásáról, s arról, hogy miért törölték el az elnökválasztás eredményeit.
p
0
0
1
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 107 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
-zsoltkom-
canadian-deplorable részére
2024. december 19. 19:05
A nagy haragodban elfelejtetted a kiindulópontot.
I_Isti olv.társ hozzászólására reagáltam, aminek az alapja az elmúlt idő történésinek hivatkozása volt.
A példáimmal arra céloztam, hogy úgy vádaskodjon valaki vagy emlegessen rossz emberi természetet, hogy a maga hitalapja formálódásában is meglátja az embertelen részt. Elvileg egy istenhívőnek fejlettebb igazságérzete és jobb énje van a békességre törekvésre. Van egy választott korlátja neki, amibe ráadásul hisz is. Így aztán amikor I_Isti olv.társ vagdalkozik... bemutatja, hogy teljességgel értelmetlen Istenre-Jézusra hivatkozni, hogy van, mert nem változtat meg szép lélekre, igazságkeresőre.
Ami pedig canadian-deplorabl olv.társat illeti dettó indulatokkal teli, aki alig várja az agresszió kiélését.
Mi lett volna, ha amit állításokat leírtam azt abba a környezetbe teszed, amihez végül is fogalmaztam?
-zsoltkom-
canadian-deplorable részére
2024. december 19. 19:05
folytatás...
Egyáltalán nem gondolom, hogy nincs hasznos jelentősége ma a megváltozott kereszténységnek, de ahogy és amit az I_Isti olv.társnak válaszomra te reagáltál, arra muszáj volt folytatni a megkezdett témát.
Az egy más helyzet, amibe belekezdtél, aminél eluralkodott rajtad a figyelmetlenség.
-zsoltkom-
canadian-deplorable részére
2024. december 19. 18:00
" Ja persze. Mondja az ellenség. "
Tele van a wikipédiás cikk utánanézhető forrásokkal.
Ha ez alapján nem elég elhinni, akkor Isten létét, milyen bizonyítottság alapján lehet hinni?
A kereszténység szektából lett világvallás nem olyan nagy ügy, és nem is kell ezt szépíteni. Meglévő istenhiteket, hitvilágot tettek tönkre az erőszakos evangelizálással is (nemrég nosztalgiáztak Kövér Lászlóék a Paramentben sámánsátorral meg sámádobbal ). Belegondolhatnál, ha lenne egy másik túlélést(?) biztosító Isten-ígéret és az új Isten kedvéért lerombolnák a keresztény vallást, mit gondolnának az új Isten lehetőségéről?
-zsoltkom-
canadian-deplorable részére
2024. december 19. 18:00
folytatás...
Hódító világ és evangelizáló világ is volt az, ami nem különbözött e téren a muszlimok terjeszkedésétől az embertelenséget nézve. Hasonlóan és ugyanazt akarták elérni, uralmat a világ felett, hogy a világ keresztény legyen és ne más.
Azzal, hogy kötelezővé tették példátlan szerencséje volt az elterjedésében, de egyben meg is szüntették vele a szelíd vallás gajdolása utáni tekintélyét és Jézus Krisztuson keresztül alapult egyházat. Emberek építették az Egyházat az ideától kezdve a templomig. Hatalomépítés volt a tudatlanság kihasználásával. Kedvező feltételű ígéret volt, amivel uralkodói hatalmat lehetett alapozni a nagy szegénységben élőkkel.
Igen megmentette a kereszténységet, de milyen áron és csak őket. Minden despota tudja ezt hozni zsigerből, hogy legyen bandéruma.